Shoporama hjælper dig med SEO


Placeringer i toppen af Google er ekstremt værdifuldt for en webshop. Derfor hjælper vi dig i dit SEO arbejde


Da Morten Vadskær drev sin webshop Kondomaten, erkendte han, at der kan tjenes mange penge ved at ligge i toppen af søgemaskinerne. Han var derfor nødt til at sætte sig ind i SEO og har bl.a. talt om SEO til konferencer som SEO-day, Marketing Camp, Digital Markedsføring, E-commerce Manageren og mange andre steder.


Vi ved om nogen, hvor vigtigt det er, at du er godt placeret i søgemaskinerne. Derfor gør vi, hvad vi kan for at hjælpe dig derop. Her er nogle af de funktioner, du finder i Shoporama. Det er alt sammen ting, der gør det nemmere for dig at ligge godt placeret i søgemaskinerne.


Shoporama er lynhurtig


Hastighed har stor indflydelse på dine placeringer. Shoporama er langt hurtigere end andre shopsystemer. F.eks. kan du nemt vælge at bruge billeder i .webp formatet på Shoporama. De fylder ca. 10% af, hvad et billede i .jpg format fylder og dermed kan du med et snuptag barbere størrelsen på din webshop ned til 1/10.


Men det stopper ikke her. Du kan nemt sætte caching på din shop, så hastigheden bliver yderligere forbedret. Der udover kører Shoporama som standard med http2, som er en hurtigere version af http.


Vi giver besked, hvis du mangler title og description


I vores område "Forslag til forbedringer" kan du se en oversigt over de produkter, kategorier og landingssider, der mangler title og meta description.


Du kan også se, hvis der er billeder, der mangler en alt attribut.


Få besked, hvis du går glip af linkjuice


Linkjuice er et begreb, der betyder "værdi overført af links fra andre sider". Når en side linker til dig, så får du linkværdi. Hvis siden har linket forkert eller du har slettet det produkt, som de linker til, så får du ikke den værdi, som linket normalt giver i forhold til dine placeringer.


Hvis vi opdager sådanne links, så giver vi dig besked inde i Shoporama. Så kan du få oprettet en redirect og sørge for at bibeholde værdien af det link.


Redirects


Og nu vi snakker om redirects. Du kan selvfølgelig nemt lave redirects i Shoporama. Ikke bare almindelige redirects, men også regulære udtryk.


Og vi ved godt, det nemt kan glippe. Så når du sletter et produkt, så spørger vi dig om, om vi skal redirecte den et sted hen.


Pæne URL'er


Er du også træt af .html i dine url'er? Eller at shopsystemet tvinger dig til at din forside skal hedde frontpage.html? Eller tvinger dig til at have /collections/ foran alle dine kategorier?


Vi skriver jo 2021, så vi mener bestemt, at du skal have frit slag til selv at bestemme, hvordan dine URL'er skal være. Sælger du en rød løbecykel, så kan du bare kalde URL'en /roed-loebecykel


Sværere er det vel ikke :-)


Mange produkter? -Intet problem – brug vores wildcards


Har du 1000 stikkontakter, du skal oprette, så har du næppe tid til at sidde og skrive unikke titles og meta descriptions. Så kan du bruge vores wildcards og give dem titlen "Køb [NAME] fra [BRAND] her. Kun [PRICE] DKK. ([STOCK] på lager)".


Nu erstatter Shoporama selv [NAME] med produktnavnet, [BRAND] med produktets brand etc.


Det er ikke optimalt, men nu har du unikke titles på dine produkter. Det er bedre end ingen eller ens titles.


Animation, der viser hvordan man udfylder title og meta description

Byg landingssider og få mange long-tail sider


Vores landingssider tillader dig at kombinere produkter fra f.eks. to kategorier. Sælger du f.eks. Adidas løbesko, så har du sikkert også Adidas løbesko på tilbud. Og Adidas løbesko til mænd og til kvinder.


Ved at bygge en landingsside med reglerne "alle løbesko, som er nedsat og af mærket Adidas", kan du nu med et snuptag lave en side, hvor Shoporama automatisk fylder alle produkterne i kategorien løbesko af mærket Adidas, som samtidigt er nedsat, ind.


Når produktet igen går op til fuld pris, så forsvinder produktet fra lige præcis denne her landingsside. Du skal ikke sidde og vedligeholde noget, der kan automatiseres så nemt.




Shoporama hjælper dig til gode placeringer


Udover alle de her muligheder for at gøre din shop attraktiv for søgemaskinerne, så afholder vi flere forskellige arrangementer årligt. Her hjælper vi dig med at gøre din shop bedre – også i forhold til søgemaskinerne.


Skal vi snakke?


Er du klar til at få en webshop, der ligger knivskarpt i forhold til søgemaskinerne?


Send en mail til vadskaer@shoporama.dk og fortæl lidt om din shop. Send dit telefonnummer med, hvis du vil ha' et kald.


Vi bekymrer os om din webshop – vi tror på, at det bedst kan betale sig for os i længden.

Læs mere om:

Copyright 2024 Shoporama

Dette website bruger cookies

Vi benytter cookies til at tilpasse indhold og annoncer, vise sociale mediefunktioner, og analysere vores webtrafik.

Oplysninger om din brug af vores hjemmeside deles også med vores partnere inden for sociale medier, annoncering, og analyse, som kan kombinere dem med andre data fra dine interaktioner med deres tjenester.

Læs mere om vores cookies