Ordbog for e-købmænd
- 3PL er en forkortelse for tredje parts logistik – her kan du læse, hvad det er
- Åbningsrate er et udtryk for, hvor mange procent, der åbner dine emails
- Affiliate marketing er no cure - no pay-markedsføring og oplagt til webshops.
- Anbefalelsesmotorer på webshops er blevet voldsomt populære og mere tilgængelige
- Ankertekst er et vigtigt begreb for dig, når du arbejder med SEO.
- Attribuering
- Brugertest (usability test) er såre simpelt – men guld værd for din webshop
- Chargeback-gebyr er e-købmandens skræk. Det er et frustrerende gebyr at komme af med
- CLV – eller Customer Lifetime Value – er et vigtigt, men kompliceret, nøgletal i din webshop
- content gap
- Dobbelt opt-in kan hjælpe dig med at få en bedre email liste.
- Dropshipping er en super løsning for webshops
- e-mærket er en nonprofit organisation, der skal sikre forbrugerne ved mærkning af webshops
- Email marketing software er det værktøj, du bruger til at sende nyhedsbreve med.
- En betalingsgateway er det software, der sørger for at en transaktion på nettet foregår sikkert og korrekt.
- En chatbot er en robot, der kan klare den indledende chat for dig.
- En responsiv hjemmeside tilpasser designet til skærmen
- En slide-in kan hjælpe dine konverteringer på vej uden at koste på bounceraten
- En sticky bar kan være meget nyttig at have på din webshop. Læs her, hvad det er
- EPC er en forkortelse, der står for Earnings Per Click og bruges i affiliate marketing
- Et heatmap kan være et nyttigt værktøj til at se, hvad der sker på din webshop
- Et lagerhotel er et firma, der tager sig af driften af dit lager. På den måde kan du koncentrere dig om virksomhedsdriften
- Et produktkatalog er en oversigt over produkterne i din webshop.
- Facebook Analytics er Facebook versionen af Google Analytics og kan nogle lidt andre ting
- Facebook pixel – hvad er en Facebook pixel og hvad skal den bruges til?
- Favicon er det lille ikon, du ser i fanebladet i din browser.
- Filtrering af produkter er en vigtig funktion på webshops
- Funnel – tragt
- Google remarketing gør at du kan vise annoncer til brugere, der har været på din side
- Her kan du læse, hvad en exit intent popup er.
- Hvad er Buy Now Pay Later? Det får du svar på her
- Hvad er cache og hvorfor er det vigtigt i en webshop?
- Hvad er cart abandonment rate? Og hvad kan du gøre ved det?
- Hvad er Click Through Rate (ofte bare omtalt som CTR)?
- Hvad er CLS (det er ikke en bil, når du snakker om webshop)
- Hvad er Core Web Vitals? Læs det du skal vide om Core Web Vitals her
- Hvad er en indløsningsaftale? Det får du svaret på lige her
- Hvad er en landingsside og hvordan skal du bruge den?
- Hvad er en loss leader og hvad kan du bruge sådan en til?
- Hvad er en ranktracker og hvad kan du bruge den til? Læs om ranktracker i Shoporamas ordbog
- Hvad er et feed? Det får du svaret på i vores ordbog her
- Hvad er GTIN? Det er en international standard for fysiske produkter.
- Hvad er JSON+LD? Det får du svaret på her.
- Hvad er Open Graph data? Det kan du læse om her.
- Hvad er rich snippets og hvordan kan du bruge rich snippets?
- Hvad er SPF (forkortelse for Sender Policy Framework)?
- Hvad er UGC? Det er brugergenereret indhold og meget eftertragtet
- Influencer marketing er blevet en populær marketingkanal
- ITP 2.2 blev introduceret i 2019 og er noget af en bombe i forhold til webanalyse og attribuering
- Kampagnesporing er en teknik til at spore, hvor din trafik kommer fra. Og det er skide smart
- Klik her og læs om hvorfor det er en god idé med et opsalgstrin.
- Konverteringsrate (conversion rate) er en vigtig måleenhed i din webshop
- Læs her hvad et TOF er og hvornår du skal bruge det med din indløsningsaftale
- Læs om transaktionelle mails i Shoporama ordbogen
- Linkbuilding er en super vigtig del af dit SEO-arbejde
- Paid social dækker over begrebet betalt annoncering på sociale medier
- Pixel swapping er en markedsføringsteknik, hvor du kan markedsføre dig mod et nyt segment
- POAS står for Profit on Ad Spend og er lidt afløseren for ROAS
- Reach er et udtryk fra social media verdenen. Læs mere her
- Retargeting er en unik mulighed for annoncering. Læs mere her
- ROAS er et af nøglebegreberne i din Google Ads annoncering.
- Sæt din annoncering på autopilot med Google Smart Shopping
- SCA står for Strong Customer Authentication. Her kan du læse hvad det er
- SEO er disciplinen at få en hjemmeside højere op i Google
- SERP er forkortelsen for search engine result page – altså søgeresultatssiden
- Split test
- Strukturerede data hjælper søgemaskiner med at præsentere din side bedre
- Suggestive search kaldes også autocomplete eller autocomplete suggestions
- WMS står for Warehouse Management System. Læs om WMS her