Ordbog for e-købmænd
- Åbningsrate er et udtryk for, hvor mange procent, der åbner dine emails
- Affiliate marketing er no cure - no pay-markedsføring og oplagt til webshops.
- Anbefalelsesmotorer på webshops er blevet voldsomt populære og mere tilgængelige
- Attribuering
- Brugertest (usability test) er såre simpelt – men guld værd for din webshop
- Chargeback-gebyr er e-købmandens skræk. Det er et frustrerende gebyr at komme af med
- CLV – eller Customer Lifetime Value – er et vigtigt, men kompliceret, nøgletal i din webshop
- Dobbelt opt-in kan hjælpe dig med at få en bedre email liste.
- Dropshipping er en løsning for webshops, hvor de ikke selv har lageret
- e-mærket er en nonprofit organisation, der skal sikre forbrugerne ved mærkning af webshops
- Email marketing software er det værktøj, du bruger til at sende nyhedsbreve med.
- En betalingsgateway er det software, der sørger for at en transaktion på nettet foregår sikkert og korrekt.
- En chatbot er en robot, der kan klare den indledende chat for dig.
- En responsiv hjemmeside tilpasser designet til brugerens skærm, så det bliver en god oplevelse
- En slide-in kan hjælpe dine konverteringer på vej uden at koste på bounceraten
- En sticky bar kan være meget nyttig at have på din webshop. Læs her, hvad det er
- EPC er en forkortelse, der står for Earnings Per Click og bruges i affiliate marketing
- Et heatmap kan være et nyttigt værktøj til at se, hvad der sker på din webshop
- Et lagerhotel er et firma, der tager sig af driften af dit lager. På den måde kan du koncentrere dig om virksomhedsdriften
- Et opsalgstrin er et ekstra trin lagt ind i dit check ud-flow. Formålet er at lave mere salg
- Et produktkatalog er en oversigt over produkterne i din webshop.
- Facebook Analytics er Facebook versionen af Google Analytics og kan nogle lidt andre ting
- Facebook pixel – hvad er en Facebook pixel og hvad skal den bruges til?
- Favicon er det lille ikon, du ser i fanebladet i browseren, når du er inde på en hjemmeside
- Filtrering af produkter er en vigtig funktion på webshops, hvis du har mange produkter
- Funnel – tragt
- Google remarketing gør at du kan vise annoncer til brugere, der har været på din side
- Her kan du læse, hvad en exit intent popup er.
- Hvad er cache og hvorfor er det vigtigt i en webshop?
- Hvad er cart abandonment rate? Og hvad kan du gøre ved det?
- Hvad er Click Through Rate (ofte bare omtalt som CTR)?
- Hvad er CLS (det er ikke en bil, når du snakker om webshop)
- Hvad er Core Web Vitals? Læs det du skal vide om Core Web Vitals her
- Hvad er en indløsningsaftale? Det får du svaret på lige her
- Hvad er en landingsside og hvordan skal du bruge den?
- Hvad er en ranktracker og hvad kan du bruge den til? Læs om ranktracker i Shoporamas ordbog
- Hvad er et feed? Det får du svaret på i vores ordbog her
- Hvad er GTIN? Det er en international standard for fysiske produkter.
- Hvad er JSON+LD? Det får du svaret på her.
- Hvad er Open Graph data? Det kan du læse om her.
- Hvad er rich snippets? Det kan du læse om her i Shoporamas ordbog
- Hvad er SPF (forkortelse for Sender Policy Framework)?
- Hvad er transaktionelle mails? Det kan du læse om her i Shoporama ordbogen
- Influencer marketing er blevet utroligt populært hvis din målgruppe er på de sociale medier
- ITP 2.2 blev introduceret i 2019 og er noget af en bombe i forhold til webanalyse og attribuering
- Kampagnesporing er en teknik til at spore, hvor din trafik kommer fra. Og det er skide smart
- Konverteringsrate – på engelsk conversion rate er en vigtig måleenhed i din webshop
- Linkbuilding er en vigtig del af SEO-arbejdet og kan udføres på forskellige måder
- Pixel swapping er en markedsføringsteknik, hvor du kan markedsføre dig mod et nyt segment
- Reach er et udtryk fra soial media verdenen. Læs her, hvad reach er
- Retargeting er en mulighed indenfor annoncering, hvor du rammer brugere, der har besøgt din hjemmeside
- ROAS er et af nøglebegreberne i din Google Ads annoncering.
- SCA står for Strong Customer Authentication. Her kan du læse hvad det er
- SEO er disciplinen at få en hjemmeside højt op i Google og tiltrække relevante brugere
- SERP er forkortelsen for search engine result page – altså søgeresultatssiden
- Strukturerede data hjælper søgemaskiner med at præsentere din side bedre
- Suggestive search kaldes også autocomplete eller autocomplete suggestions