Vigtige råd til dig, der har brug for en webshop til din dyrehandel. Få en specialudviklet webshop til dig som sælger produkter til dyr.
Ved Shoporama har du to muligheder: At afregne et fast beløb hver måned eller at afregne en procentdel af din omsætning. Du kan nøjes med mindre end 37,- kroner om dagen for din webshop.
Der er nogle ting, der lige skal på plads, inden du kan tilknytte en webshop til din dyrehandel. Har du udfordringer med det, så hjælper vi gerne.
Du skal have en indløsningsaftale for at kunne modtage betaling online. Det er for at sikre dine kunders betaling. Vi har lavet en guide, der guider dig igennem det.
Læs mere herHar du en dyrehandel har du nok allerede et domæne. Du kan enten vælge at lægge det på dit domæne eller på et subdomæne, så din shop f.eks. ligger på adressen shop.knudsens-dyrehandel.dk. Læs vores guide om domænerne her
Læs mere herDu kan vælge mellem flere forskellige designs. Vi har allerede en flot skabelon klar til en dyrehandel. Den kan du få kvit og frit til brug på Shoporama. Klik på linket her for at se den.
Se dyrehandel skabelonen herDu skal have en form for fragtaftale eller løsning. Men der er også en løsning til at komme hurtigt i gang med at sende dine dyreartikler afsted.
Læs her hvordan du kommer i gang med fragtHar du en dyrehandel er en webshop en rigtig god idé til at øge salget. I denne artikel får du de vigtigste ting om at starte og drive en webshop til en dyrehandel.
For at kunne markedsføre din dyrehandel er der nogle ting, der er vigtigt, at din webshop kan. Det er f.eks. at tilbyde afhentning i butikken, det er at have en blog, hvor du kan beskrive nye produkter eller hvordan man bruger et produkt. I et blogindlæg om hvordan man f.eks. bruger en saks til at klippe kløerne på sin hund, er det praktisk, at du kan linke til relevante produkter i blogindlægget.
Sådanne ting er værd at overveje, når du skal starte en webshop til en dyrehandel og her kan du læse om nogle af de ting, samt om hvorfor Shoporama er et godt valg, når du skal vælge webshop.
Nogle produkter bruger kunderne igen og igen. Det er f.eks. godbidder, strøelse til gnavere, høm høm-poser, hundefoder m.m. Det kan være en rigtig god idé at tilbyde trapperabat på sådanne ting. Således at prisen kunne være sådan her:
Antal | Pris per styk |
---|---|
1 | 49,00 |
2-5 | 39,00 |
over 5 styk | 32,00 |
Det er en god måde at øge dit salg på og den slags kan du naturligvis gøre i din webshop i Shoporama.
Hvis en kunde lægger godbidder til en hund i kurven, så vil det være dumt at foreslå, at de køber hø til deres kanin bagefter. I Shoporama kan du nemt få tilføjet varer, der er markeret som værende i kategorien hund eller kanin.
Du kan også nemt tilbyde at købe varer sammen. Det kan være du foreslår at købe en line sammen med et halsbånd. Eller at foder sammen med en foderskål.
Kæledyrsejere skal bruge udstyr til deres kæledyr så længe dyret lever. Det betyder, at der er god chance for at få dem som kunde igen og igen. I Shoporama kan du nemt lave en kundeklub, hvor de optjener point, som de kan handle for en anden gang. Du angiver selv, hvor mange point, de optjener for hver vare og hvordan reglerne for at bruge disse points er.
En kundeklub er særligt praktisk for en dyrehandel webshop, da det øger loyaliteten ved dine kunder.
Vi vil rigtigt gerne vide, hvad andre synes om et produkt, inden vi giver produktet til vores kæledyr. Derfor er det praktisk at have anmeldelser på sine produkter. I Shoporama kan du sende en automatisk mail ud, der giver kunden mulighed for at anmelde de produkter, de har købt. Både med et antal stjerner og en skreven anmeldelse.
Det giver en god effekt. Stjernerne giver et hurtigt overblik og de skriftlige anmeldelser hjælper din webshop til at blive fundet i søgemaskinerne.
Brugerne bruger din søgemaskine til at finde produkterne. Men det er ikke altid, at I kalder tingene de samme ting. Hvis du f.eks. har oprettet alle dine hundesnore med navnet "hundeline" og dine brugere søger efter "hundesnor", så kommer produktet ikke op. Men i Shoporama kan du se, at folk har søgt efter "hundesnor" og så kan du koble den søgning sammen med dine "hundeline" produkter. På den måde vil du langsomt få forbedret din søgefunktion, så din webshop bliver bedre og bedre.
Funktionen med at se, hvad folk søger på, kan også hjælpe dig til at hente nye produkter eller kategorier i din dyrehandel. Er der rigtigt mange, der søger på f.eks. "pelspleje" og du ikke har den type produkter i webshoppen, så er det værd at tilføje til dit sortiment.
I Shoporama kan du lave dyreleksikon over f.eks. alle katteracer eller hunderacer. Du kan også lave et leksikon over de mest almindelige sygdomme ved hunde og hvordan de behandles. Eller du kan lave guide til, hvordan man klipper kløerne på sin kanin, hvordan man lærer sin hund at komme, når man kalder og den slags.
Det er med til at tiltrække besøgende til din webshop.
Der er flere dyrehandlere, der har webshop ved Shoporama. F.eks. Gilpa, Dyreverdenen, Greencats og Canem.
Du kan også se dette eksempel, som vi har lavet. Er du interesseret i at få en webshop som eksemplet, så kan du være i gang om en halv time med en Shoporama webshop.
Husk – vi er danske og der er ingen binding. Du betaler blot for en måned ad gangen og det er så billigt som mindre end 37,- ex moms om dagen.