Dobbelt opt-in


Med dobbelt opt-in er du sikker på, at de der tilmelder sig dit nyhedsbrev, også er reelle tilmeldinger


Indenfor tilmeldinger af nyhedsbrev er der to muligheder:



  • Single opt-in

  • Dobbelt opt-in


Den første løsning fungerer ved, at du på en hjemmeside indtaster din email adresse i et tilmeldingsfelt og klikker "Tilmeld" og så er du tilmeldt nyhedsbrevet. Det er den klassiske model.


Desværre var der folk, der tilmeldte andre mennesker til nyhedsbreve og der var virkeligt mange bots, der udfyldte den slags formularer. Så man fik en masse bots på sin email liste og man fik en masse sure modtagere af nyhedsbrevet. Det var ikke så hensigtsmæssigt.


Derfor blev dobbelt opt-in opfundet. Her starter tilmeldingen på samme måde, men man er ikke umiddelbart tilmeldt nyhedsbrevet. Som det allerførste efter tilmeldingen, får personen en email. Mailen indeholder et link, de skal klikke på for at bekræfte, at de vil tilmeldes nyhedsbrevet. Hvis de klikker på linket, så ved man, at den person, der har tilmeldt sig nyhedsbrevet også har kontrol over indbakken. Så de bekræfter, at det var dem, der tilmeldte sig i første omgang.


Dobbelt opt-in er normalt noget du slår til ved din ESP (altså nyhedsbrevsservicen). Hvis du aktiverer dobbelt opt-in, sikrer du dig, at du får reelle tilmeldinger og du slipper helt for bots.


Ulempen ved dobbelt opt-in er, at nogen ikke er klar over at de skal bekræfte det. Derfor får de det ikke gjort og du går dermed glip af nogle reelle tilmeldinger til dit nyhedsbrev.

Læs mere om:

Copyright 2024 Shoporama

Dette website bruger cookies

Vi benytter cookies til at tilpasse indhold og annoncer, vise sociale mediefunktioner, og analysere vores webtrafik.

Oplysninger om din brug af vores hjemmeside deles også med vores partnere inden for sociale medier, annoncering, og analyse, som kan kombinere dem med andre data fra dine interaktioner med deres tjenester.

Læs mere om vores cookies