GTIN står for Global Trade Item Number og er det tal, der står i dine produkters stregkode
GTIN er en international standard, der bruges til at identificere fysiske produkter. Hvis du f.eks. køber en LEGO pakke, så kan du med stregkoden/GTIN identificere den. Som webshop ejer er der ikke den store fordel for dig, men det er en kæmpe fordel for Google at du oplyser produktets GTIN nummer, da de så er i stand til at lave en prissammenligning på tværs af mange shops.
I forhold til dit Google Shopping feed er det også en fordel at angive GTIN på dine produkter. I Shoporama gør du det under fanebladet "Lagerstyring". Bemærk at produkter med varianter (f.eks. small, medium og large) vil have forskellige GTIN. Det betyder, du skal angive alle varianternes GTIN. Stort arbejde – men efter sigende betaler det sig i Google Shopping.
Har du specielle produkter eller produkter du selv fremstiller, så er det ikke sikkert, der er GTIN på. Du kan så i stedet angive MPN i Shoporama.
Vi har selv arbejdet med online markedsføring i flere årtier. Vi har som det eneste shopsystem i landet talt flere gange på konferencer som Marketingcamp, SEOday, Shopcamp, Digital Markedsføring, E-commerce manageren, Ehandelsdagen, Web Analytics Wednesday og mange flere steder.