Paid social


Sociale medier er blevet en stor trafikskaber for rigtigt mange virksomheder. Særligt Facebook, Instagram, YouTube, TikTok og Pinterest kan sende enorme mængder besøgende.


Men det er blevet sværere og sværere at nå ud til brugere og særligt nye brugere på sociale medier. Det er der heldigvis råd for: Du skal bare betale ved kasse ét. Er du villig til at betale, så kan du få al den eksponering du ønsker, på de sociale medier.


Så når du hører et bureau eller sælger tale om paid social så dækker det over de besøgende, der kommer fra sociale medier og hvor du har betalt for annonceringen.


De fleste webshops har selv en Facebook side, men oplever at det er vanskeligt at nå langt ud til deres brugere. Derfor supplerer man ofte med betalt annoncering.


Eksempler på paid social


Der er et utal af forskellige annonceringsmuligheder på de sociale medier. En klassiker er retargeting af besøgende, som har har lagt et produkt i kurven på din webshop, men ikke har gennemført ordren alligevel. Nu kan man forfølge brugeren med annoncer for netop det produkt, de havde i kurven. For webshops er det den mest oplagte annoncering og for mange helt standard at have sat op.


Der ud over er der sponsorerede posts og nogle af dine organiske posts, som du booster på de sociale medier og ja – selvsagt helt almindelige annoncer på sociale medier. Du kan så vælge forskellige placeringer, formater m.m. på disse annoncer og de kan naturligvis også split teste, så du viser en annonce med f.eks. en hundehvalp til halvdelen af dine besøgende og en annonce med en kattekilling til den anden halvdel af dine besøgende. Når du har vist tilstrækkeligt med annoncer, så er det muligt du kan se, at folk hellere vil klikke på hundehvalpen end kattekillingen – eller omvendt. Eller du opdager, der ikke er nogen forskel. Men kører du betalt annoncering bør du altid split-teste dine annoncer i håb om at få mere for pengene.


Læs mere om:

Copyright 2022 Shoporama