Produktkatalog


Et produktkatalog er sådan set bare en oversigt over dine produkter i et format, så Facebook kan læse og forstå det. Men det er praktisk at ha'


Når du som privatperson deler et billede af personer på Facebook har du mulighed for at tagge personerne, så folk kan se, hvem der er hvem og se deres profil. Den mulighed har du også med produkter, hvis din webshop har en side på Facebook og du har uploadet dit produktkatalog, så Facebook kan identificere dine produkter.


Egentligt handler det jo mest om, at Facebook kender navn, pris og URL på dit produkt. Så kan du tagge produktet og Facebook kan linke direkte ind til det fra Facebook og Instagram. Det er jo umiddelbart en fordel for både dig, dine kunder og i teorien også Facebook. Man kan forestille sig at Facebook på et tidspunkt kommer til at introducere nogle tiltag, så det bliver dyrere for dig at annoncere / promovere dine produkter via denne kanal, men indtil videre er det en brugervenlig løsning, som du bør benytte dig af.




Når du har oprettet et produktkatalog, så kan du f.eks. lave en video hvor nogle af produkterne indgår og tagge dem i videoen. Så vil Facebook vise dine produkter lige nedenunder. Rart for dig og brugervenligt for dine kunder.


Har Shoporama shops et produktkatalog?


Du kan i hvert fald hurtigt få et produktkatalog på Facebook. Du skal blot bruge et feed og her kan du bruge dit Google Shopping feed. Det kommer selvfølgelig med din Shoporama webshop uden du skal tilkøbe ekstra. Her finder du en guide til, hvordan du laver dit produktkatalog ud fra dit feed.


Og her er en guide til at oprette et produktkatalog i Facebook.

Læs mere om:

Copyright 2021 Shoporama