Cart abandonment rate


Der er ikke noget ordentligt dansk ord for "Cart abandonment rate". Hvilket er underligt for det er et vigtigt ord for e-købmanden.


Har du en webshop, så har du nok erfaret, at det er hårdt arbejde at få folk ind i din webshop. Så når du endelig har fået folk ind i webshoppen, så vil det også være virkeligt rart, hvis de køber noget. Men det gør de langt fra altid. Det er slet ikke unormalt at have en konverteringsrate på under 3-4%.


Det er ikke engang alle, der lægger varer i indkøbskurven. Og af de, der lægger varer i kurven, er det ikke alle, der gennemfører.


For at monitere antallet, der lægger varer i indkøbskurven, men ikke gennemfører, har man indført begrebet cart abandoment rate. Der er ikke nogen entydig definition af cart abandoment rate. Nogle definerer det som antallet af brugere, der har noget i kurven, men ikke handler. Andre som "brugere, der har startet på check ud, men ikke gennemfører". Sidstnævnte kan man dog også betegne som "checkout abandonment rate".


Læs mere om:

Copyright 2021 Shoporama