UGC – User Generated Content


UGC bliver på dansk kaldt "brugergenereret indhold". Her kan du læse om, hvorfor det er så eftertragtet


Har du en webshop vil du vide, at det er enormt tidskrævende at lave indhold. Det er tidskrævende at generere tekster, men det er endnu mere tidskrævende at lave gode fotos og videoer. Derfor er det optimalt, hvis man kan få brugerne til at lave denne del. Hvis man får brugerne til at lave det, så kaldes det brugergenereret indhold – på engelsk User Generated Content, som ofte forkortes UGC.


Den åbenlyse fordel ved brugergenereret indhold er selvsagt at nogle andre bruger tiden på at lave dit indhold. Men der er også en anden fordel – rigtigt mange brugere er bedre til at fotografere og lave video med dine produkter i fokus. Derfor får du til tider endnu bedre indhold ved at dine brugere genererer det.


Men hvad er brugergenereret indhold egentligt?


Den helt åbenlyse er jo kommentarer. Hvis du kigger på en blog som Valdemarsro, så vil du opdage, at der er rigtigt mange kommentarer på hendes blogindlæg. Det er ikke usædvanligt at halvdelen eller 2/3 af teksten på en side er genereret af brugerne. Hvis hun f.eks. skriver en opskrift om chili con carne, så bidrager brugerne med alverdens kommentarer såsom "jeg kommer tit lidt lakrids i" eller "jeg kommer koriander over". Det betyder, at når en bruger søger på "chili con carne med lakrids" på Google, så er Valdemarsros opskrift en kandidat. Alt sammen indhold produceret af brugerne.


Men flere og flere er også begyndt at få influencere til at lave indholdet. Altså ikke nok med at influencerne laver en del af markedsføringen, de overdrager også retten til at bruge billederne til webshoppen. Mange af dem er virkeligt dygtige fotografer, så webshoppen kan forholdsvis billigt få rigtigt godt billedmateriale.

Læs mere om:

Copyright 2021 Shoporama