Med Google Retarketing kan du samle op på de besøgende, der ikke blev til kunder
Det går stærkt, når folk surfer rundt i dag. To klik på din webshop og de er væk igen. Inden eller efter besøger brugeren sikkert også to-tre af dine konkurrenter. Når dagen er omme er risikoen for at, brugeren har glemt alt om din side, stor.
Her kommer Google Remarketing (og også Facebooks retargeting) til undsætning.
Har du opsat Google Remarketing, så vil Google nemlig have registreret at brugerens browser har besøgt din hjemmeside og næste gang brugeren er på en side, hvor de viser annoncer for Google, kan du så vælge at vise annoncer til dem. For lige at minde dem om, at du jo eksisterer.
Google Remarketing er en del af Google Ads, så for at opsætte remarketing, er det nødvendigt du har en Google Ads konto.
Du kan målrette dine remarketing annoncer på flere måder. F.eks. kan de også vises i apps. Eller du kan lave dynamiske remarketing, som viser annoncer for netop de produkter, den besøgende har set på din side.
Ud over displaynetværket og apps, så kan du også vise dine remarketing annoncer på YouTube, da det jo også ejes af Google.
Ganske kort er Google Remarketing et rigtigt godt sted at være og for en rimelig pris kan du nå langt ud til dine besøgende. Det er som regel nemmere at lave et salg til en person, der har besøgt din side før, end til en helt ny besøgende. Derfor er remarketing og retargeting nogle gode ting at have sat op, hvis du har en webshop.
Vil du vide mere om Google Remarketing, så kan du læse meget mere om det på Googles egen side om emnet.
We've been working with online marketing ourselves for decades. As the only shop system in the country, we have spoken multiple times at conferences such as Marketingcamp, SEOday, Shopcamp, Digital Marketing, E-commerce Manager, Ecommerce Day, Web Analytics Wednesday and many more.