Hvad er pixel swapping og hvordan fungerer det?
Pixel swapping kræver, at man har to hjemmesider. Forestil dig, at jeg har en blog om lystfiskeri. Jeg deler gode teknikker til at fiske, gode fiskesteder og lækre billeder og adresser på gode fiskesøer.
Mine besøgende vil selvsagt være lystfiskere. Forestil dig, jeg har 500 besøgende om dagen på den blog.
Forestil dig så, at du har en webshop, hvor du sælger lystfiskeudstyr. Du vil gerne nå ud til mine 500 besøgende.
Nu kunne jeg sælge bannerannoncering på bloggen, men alle ved, at det er ekstremt få, der klikker på den slags bannere.
Hvis nu jeg i stedet inkluderede din Facebook pixel på min side, så kan du vise Facebook annoncer kun til de folk, der har været inde på min blog. Du vil på den måde ramme dit eget segment / din egen målgruppe ekstremt nøjagtigt, når du annoncerer (sikkert mere nøjagtigt end Facebooks ellers rigtigt gode algoritme ville kunne klare).
Det er metoden bag "pixel swapping". For at der er tale om decideret "swapping", skal du jo også have min Facebook pixel på din shop. Det kan gøre, hvis jeg f.eks. arrangerer lystfisketure og du sælger udstyr. Så kan de bytte Facebook pixel og ramme hinandens målgrupper.
Bemærk at hvis du laver pixel swapping, så skal du oplyse om det i dine cookie informationer.
We've been working with online marketing ourselves for decades. As the only shop system in the country, we have spoken multiple times at conferences such as Marketingcamp, SEOday, Shopcamp, Digital Marketing, E-commerce Manager, Ecommerce Day, Web Analytics Wednesday and many more.