Bestil opringning

Udfyld formularen, så ringer vi dig op hurtigst muligt

Nødsituation

Ved akutte situationer eller nedbrud kan du sende en SMS til vores vagttelefon

Vagttelefon (kun SMS)

+45 29 70 15 95

Send en SMS med følgende information:

  • Dit navn og webshop
  • Beskrivelse af problemet
  • Dit telefonnummer for tilbageringning

Bemærk: Denne service er kun til kritiske situationer hvor din webshop er nede eller har alvorlige problemer. For almindelig support, brug venligst vores normale supportkanaler.

Hvordan opsætter jeg integration med Dinero?

Få dit salg automatisk overført fra Shoporama til regnskabsprogrammet Dinero

Læsetid: ca. 2 minutter

Dette er en guide til opsætning af Dinero integration med din Shoporama shop. Det kræver, at du har et Pro abonnement ved Dinero. 

 

Først logger du ind i Shoporama og klikker på tandhjulet.
Dernæst vælger du fanebladet "Økonomi- og lagersystem"
I den dropdown, der hedder "Økonomisystem" vælger du "Dinero". Klik "Gem og rediger videre".
Herefter klikker du på "Økonomisystem" i den grå menu øverst.
Her skal du trykke på knappen "Opret forbindelse til Dinero". Det leder dig ind på Dineros hjemmeside hvor du skal godkende vores App. Derefter sendes du tilbage til Shoporama.

Nu klikker du "Gem og rediger videre".
Nu har Shoporama hentet dine "organisationer" i Dinero. Den organisation, du vil have ordrerne ind på, skal du vælge i den dropdown, der hedder "Organisation". Med stor sandsynlighed har du kun et enkelt firma der.
Næste skridt er at du skal vælge, om du ønsker dine ordrer overført, når de er betalt eller når de er sendt. Det vælger du også i en dropdown.
Slutteligt skal du vælge, hvilken konto, du vil bogføre dit salg på. Det kan anbefales at bogføre dem på en konto, som f.eks. hedder "skyldig debitor" eller "webshop salg".
Da du typisk ikke modtager hele beløbet (grundet der som regel går gebyrer til NETS, Teller m.m.), så anbefaler vi ikke, at du bogfører dem på kontoen "bank". Sælger du for 249,- vil du betale f.eks. 8,- i gebyr og kun modtage 241,- ind på banken. Derfor vil din afregning ikke stemme, såfremt du bogfører direkte på bank-kontoen.  

 

Hvordan foregår integrationen?

Der sker fire ting i forhold til integrationen, når der går en ordre i din webshop.  

 

  1. Kunden oprettes i Dinero med kundens email adresse som "nøgle". Det sker naturligvis kun, hvis kunden ikke findes i forvejen

  2. Shoporama opretter en faktura i Dinero og sætter kunden på som kontakt

  3. Fakturaen bliver bogført på det tidspunkt du ønsker

  4. Vi registrerer salget, på den konto, du har valgt.