Sådan implementerer du tracking i et Shoporama tema

Guide til udviklere, der laver Shoporama temaer

Support-billede
Af Morten Vadskær
for mere end 2 uger siden
Ca. 1-2 minutter

Denne guide tager udgangspunkt i at brugeren følger vores anbefalede opsætning med Google Tag Manager.

Hvis de har opsat sporing som anvist deri, skal du som udvikler blot implementere trackingen således for at din bruger har bedst mulig tracking.

Google Tag Manager koden

Der er to stykker Google Tag Manager kode, der skal ind på siden. Den ene skal stå i som det allerførste efter sidens element. Det er denne kode.

Umiddelbart efter tag'et skal denne kode indsættes.

Klasse på læg i kurv-knappen

For at Google Tag Manager kan registrere en vare er lagt i kurven, skal den have denne klasse.

productAddToCart

Klasse på produkter i produktlister

elementet på produktlisterne (kategori, landingsside, search) skal have denne klasse

productEntity

Klasse på Fjern fra kurv i /basket

Har du et "Fjern fra kurv"-link i /basket, skal det have denne klasse

cart-remove

ID på formularen i /basket

Formularen, der indeholder kurvens indhold skal have ID'et

basketForm

Klasse på knappen til betaling

Knappen, der fører videre til betaling (ved enten QuickPay, Bambora etc) skal have klassen

paymentStep

Denne knap ligger typisk i filen /shipping eller /approve afhængigt af hvordan shoppen er sat op.

Dette website bruger cookies

Vi benytter cookies til at tilpasse indhold og annoncer, vise sociale mediefunktioner, og analysere vores webtrafik.

Oplysninger om din brug af vores hjemmeside deles også med vores partnere inden for sociale medier, annoncering, og analyse, som kan kombinere dem med andre data fra dine interaktioner med deres tjenester.

Læs mere om vores cookies