Have your sales automatically transferred from Shoporama to Dinero accounting software
Dette er en guide til opsætning af Dinero integration med din Shoporama shop. Det kræver, at du har et Pro abonnement ved Dinero.
Først logger du ind i Shoporama og klikker på tandhjulet.
Dernæst vælger du fanebladet "Økonomi- og lagersystem"
I den dropdown, der hedder "Økonomisystem" vælger du "Dinero". Klik "Gem og rediger videre".
Herefter klikker du på "Økonomisystem" i den grå menu øverst.
Her skal du trykke på knappen "Opret forbindelse til Dinero". Det leder dig ind på Dineros hjemmeside hvor du skal godkende vores App. Derefter sendes du tilbage til Shoporama.
Nu klikker du "Gem og rediger videre".
Nu har Shoporama hentet dine "organisationer" i Dinero. Den organisation, du vil have ordrerne ind på, skal du vælge i den dropdown, der hedder "Organisation". Med stor sandsynlighed har du kun et enkelt firma der.
Næste skridt er at du skal vælge, om du ønsker dine ordrer overført, når de er betalt eller når de er sendt. Det vælger du også i en dropdown.
Slutteligt skal du vælge, hvilken konto, du vil bogføre dit salg på. Det kan anbefales at bogføre dem på en konto, som f.eks. hedder "skyldig debitor" eller "webshop salg".
Da du typisk ikke modtager hele beløbet (grundet der som regel går gebyrer til NETS, Teller m.m.), så anbefaler vi ikke, at du bogfører dem på kontoen "bank". Sælger du for 249,- vil du betale f.eks. 8,- i gebyr og kun modtage 241,- ind på banken. Derfor vil din afregning ikke stemme, såfremt du bogfører direkte på bank-kontoen.
Der sker fire ting i forhold til integrationen, når der går en ordre i din webshop.
Kunden oprettes i Dinero med kundens email adresse som "nøgle". Det sker naturligvis kun, hvis kunden ikke findes i forvejen
Shoporama opretter en faktura i Dinero og sætter kunden på som kontakt
Fakturaen bliver bogført på det tidspunkt du ønsker
Vi registrerer salget, på den konto, du har valgt.