Vi hjælper dig med top-placeringer i Google

Shoporama har masser af indbyggede funktioner, der hjælper dig med at nå til tops i søgemaskinerne. Læs om dem her.

Support-billede
By Morten Vadskær
more than 2 weeks ago
Approx. {eight} minutes

Du finder ikke et shop-system, der er bedre til SEO end Shoporama

Indrømmet – det er en voldsom påstand. Men vi står på mål for den. Her kan du læse om alle de ting, der gør Shoporama til den noget særligt i Googles øjne.

Måske verdens hurtigste

Hastighed har stor indflydelse på dine placeringer.

Igen og igen har undersøgelser vist, at hastighed er en vigtig faktor for dine placeringer. Så derfor har vi gjort meget ud af hastigheden.

Shoporama er langt hurtigere end andre shopsystemer.

F.eks. er billeder som standard i .webp formatet. Billeder i .webp fylder ca. 10% af, hvad et billede i .jpg format fylder.

Shoporama shops kører også alle med cache og på http2, som er en hurtigere version af http (den måde hjemmesider overføres til brugerne på).

Skal du se en hurtig Shoporama shop?

Tag et kig på Kurvemageren eller Hafiska.

De loader begge på under 600 millisekunder.

Men det stopper ikke ved hastigheden

Et meget brugt funktion er at lave titles med årstal eller sæson som f.eks. "Bedste løbesko (sommer 2024)".

Men det får man jo ikke vedligeholdt, når man driver sin webshop.

Så vi har lavet en funktion, hvor du blot skriver "Bedste løbesko ([SEASON] [YEAR])" og så sørger vi for at skifte det ud med (forår 2024), (sommer 2024), (efterår 2024), (vinter 2024), (forår 2025) etc.

Du kan også bruge [MONTH] og [PRICE] for at sørge for at dine titles er friske.

Animation, der viser hvordan man udfylder title og meta description

Pæne URL'er

Du behøver ikke have en webshop, der hedder dinwebshop.dk/shop/frontpage.html eller dinwebshop.dk/collections/loebecykler

Den slags mærkelige URL'er hører 2001 tiden til.

I Shoporama bestemmer du selv, hvad dine URL'er skal hedde. Og det kan både brugere og Google godt lide.

Dynamiske kategorier er en killer-funktion

Vores landingssider er en slags dynamiske kategorier.

Forestil dig, at du sælger hundefoder og bl.a. har de her kategorier:

  • Økologisk hundefoder
  • Hundefoder fra mærket Gilpa
  • Hundefoder der er på tilbud
  • Hundefoder til hvalpe
  • Hundefoder uden korn
  • Hundefoder med lam<

Et produkt kan jo sagtens ligge i alle seks kategorier. Og alle seks kategorier kan være godt placeret i Google

Men der er jo også folk, der googler "Økologisk hvalpefoder" eller "Økologisk hundefoder med lam" eller "Gilpa hundeforder uden korn".

For at fange de søgninger, kan du lynhurtigt lave en dynamisk kategori i Shoporama. Det foregår sådan her:

  1. Du opsætter en landingsside med navnet "Økologisk hvalpefoder"
  2. Du opsætter en regel, der siger "hent alle produkter, der ligger i kategorien økologisk hundefoder og i kategorien hundefoder til hvalpe"
  3. Du gør din side seo-venlig ved f.eks. at give den URL'en /oekologisk-hvalpefoder og så skriver du dine tekster om økologisk hvalpefoder – eller bruger vores indbyggede ChatGPT til at skrive teksten
  4. Klik "Gem"
  5. Lav et link til siden enten i din navigation eller i en tekst om økologisk foder eller lignende

På den måde kan du nemt lave mange flere kategorier ud af de samme produkter og tiltrække dig megen mere trafik fra søgemaskinerne.

Få besked, hvis du går glip af linkjuice

Linkjuice er et begreb, der betyder "værdi overført af links fra andre sider". Når en side linker til dig, så får du linkværdi. Hvis siden har linket forkert eller du har slettet det produkt, som de linker til, så får du ikke den værdi, som linket normalt giver i forhold til dine placeringer.

Hvis vi opdager sådanne links, så giver vi dig besked inde i Shoporama. Så kan du få oprettet en redirect og sørge for at bibeholde værdien af det link.

Redirects

Og nu vi snakker om redirects. Du kan selvfølgelig nemt lave redirects i Shoporama. Ikke bare almindelige redirects, men også regulære udtryk.

Og vi ved godt, det nemt kan glippe. Så når du sletter et produkt, så spørger vi dig om, om vi skal redirecte den et sted hen.


Shoporama hjælper dig til gode placeringer

Udover alle de her muligheder for at gøre din shop attraktiv for søgemaskinerne, så afholder vi flere forskellige arrangementer årligt. Her hjælper vi dig med at gøre din shop bedre – også i forhold til søgemaskinerne.

Skal vi snakke?

Er du klar til at få en webshop, der ligger knivskarpt i forhold til søgemaskinerne?

Send en mail til vadskaer@shoporama.dk og fortæl lidt om din shop. Send dit telefonnummer med, hvis du vil ha' et kald.

Vi bekymrer os om din webshop – vi tror på, at det bedst kan betale sig for os i længden.

Not sure if Shoporama is right for you?

It's free to try out Shoporama and every single feature. This way you can test our features with peace of mind and make sure they do what you need them to do.

This website uses cookies.

We use cookies to personalize content and ads, provide social media features, and analyze our web traffic.

Information about your use of our website is also shared with our partners within social media, advertising, and analysis, who may combine them with other data from your interactions with their services.

Read more about our cookies