Webshop til en vinhandel 🍷

Gode råd til dig, der vil sælge vin i en webshop

Billede
"
Udtalelse fra Brian Brandt
Brian Brandt – jbs.dk
Hvorfor vælge Shoporama til din vinhandel?

Her er blot nogle få gode grunde til at vælge Shoporama som system til din vinforretning

01

Illustration

Vi er danske

Så det er nemt at snakke med os, vores service er integreret med danske løsninger som PostNord, Dankort og MobilePay

02

Illustration

Optimalt til at sælge vin

I Shoporama kan du nemt bygge dynamiske kategorier, der henter alle franske hvidvine, alle rødvine fra årgang 2005, alle vine på malbec druen etc.

03

Illustration

Gratis – hvis I ikke sælger noget.

Start på vores plan "Flex", hvor du kun betaler, hvis du sælger noget.

04

Illustration

Nemt at arbejde med.

Shoporama er super nemt at arbejde med. Har du udfordringer med det, så hjælper vi med en guide.

Hvad koster en webshop til en vinhandel?

Ved Shoporama har du to muligheder: At afregne et fast beløb hver måned eller at afregne en procentdel af din omsætning. Det betyder, at hvis du har måneder i din off-season, hvor der ikke bliver solgt noget i din webshop, så koster det ikke noget.

SHOPORAMA PRO
1.100 kr.
ex. moms/måneden
  • Dansk system - dansk support
  • Fast lav pris hver måned
  • Stort netværk
  • Dansk system - dansk support
  • Fast lav pris hver måned
SHOPORAMA FLEX
0,-
ex. moms/måneden
  • Optimal løsning til vinhandel
  • Dansk support
  • Du betaler kun, hvis du sælger noget
  • Vi står for backup, sikkerhed og opdateringer
  • Vi kan have dig kørende på få dage

Er der andet jeg skal være opmærksom på?

Det her skal du have styr på, når du åbner webshop til din vinhandel

01 Modtage betaling

Du skal have en indløsningsaftale for at kunne modtage betaling online. Det er for at sikre dine kunders betaling. Vi har lavet en guide, der guider dig igennem det.

Læs mere her

02 Domæne

Du skal have et domæne til din online vinbutik. Læs vores guide om domænerne her

Læs mere her

03 Design

Du kan vælge mellem flere forskellige designs. Vi har allerede en flot og Google-venlig skabelon klar til en vinhandel. Den kan du få kvit og frit til brug på Shoporama. Klik på linket her for at se den.

Se demo skabelonen til vinhandel her

04 Fragt

Du skal have en form for fragtaftale eller løsning.

Læs her hvordan du kommer i gang med fragt
Oplagt løsning til en vinhandel

Disse ting er særligt gode for dig, der driver en vinhandel

Har du en vinhandel, kan det være en god idé at supplere med en webshop. Dels kan du udnytte medarbejdernes tid, når der ikke er kunder i vinhandel, dels kan du øge din omsætning og så er det jo alt andet lige attraktivt at sælge vin til hele Danmark i stedet for at sælge kun til de lokale i dit nærområde.

At knytte en webshop til din vinhandel vil også gøre dig mindre sårbar overfor lokale udsving som hvis din kommune ændrer parkeringsforholdene i nærheden af din vinhandel og der dermed kommer færre kunder i din butik. Eller at andre lokale forhold gør, at du får færre kunder ind i butikken (vejarbejde og den slags).

Her kan du læse om nogle af de funktioner, du bør overveje at have til en webshop til din vinhandel.

Kategorisering af vin

Vin er ikke bare vin. Der er rødvin, mousserende vin, rosé, hvidvin, naturvin etc.

Men for at få mest trafik fra søgemaskinerne, skal du ikke blot opdele din vin i rødvin og hvidvin. Du skal også opdele det i flere kategorier såsom:

  • Hvilke druer de er lavet på, så du kan have kategorier som: Pinot Noir, Malbec, Shiraz, Sauvignon blanc etc.
  • Hvilke lande, de kommer fra som: Spanien, Sydafrika, Argentina, Frankrig.
  • Hvilke områder, vinen kommer fra, så du kan kategorisere dem som: Bordeaux, Mendoza, Rioja, Napa Valley etc.
  • Hvilke vinproducenter, vinen kommer fra som f.eks. Domaine de la Romanée-Conti, Joseph Drouhin, El Enemigo Wines, Champagne Billecart-Salmon etc.
  • Angive vinens årgang

I Shoporama er det nemt at kategorisere vinen i disse kategorier. Men du kan også bygge dynamiske kategorier, hvor du kombinerer dem, så du f.eks. har en kategori, der hedder "Rødvin fra Mendoza" eller "Hvidvin fra Frankrig" eller "Chilensk vin fra 2009".

Hver gang du laver en ny kategori som f.eks. "Argentinsk rødvin på Malbec druen", så har du mulighed for at tiltrække trafik fra søgemaskinerne på netop sådan en søgning. Har du blot alle dine vine i én kategori, vil du slet ikke have samme mulighed.Derfor er det vigtigt at vælge et shopsystem, hvor det er en nem øvelse for dig.

Billede
Billede
Perfekt til dig med vinbutik

Funktioner der er oplagte, når man sælger vin

Mængderabat og trapperabat

Det er selvfølgelig sjovere for dig at sælge 6 flasker vin end én flaske. Det er sikkert også nemmere, da du så kan sende en enkelt kasse uden at skulle pakke den om.

Den nemmeste måde at få kunderne til at købe 6 og 12 flasker, er at lave rabat på netop 6 flasker, 12 flasker etc.

Den mulighed er absolut nødvendig, når du vælger webshop til din vinhandel. Det er naturligvis inkluderet i Shoporama.

Blog funktion

Der er uendelig megen viden om vin, som kan formidles på en blog. Her har du rigtigt gode muligheder for at tiltrække flere besøgende til din hjemmeside. Det kunne være simple artikler som "hvordan åbner man en vin?" eller "hvilke glas bruger man til bourgogne?". I din Shoporama webshop har du mulighed for at blogge om alle emner indenfor vinens verden for at tiltrække flere besøgende til din webshop med vin.

Blog funktionen er indbygget og inkluderet i Shoporama og du har mulighed for at tilknytte produkter til det aktuelle blogindlæg.

Se hvad brugerne søger på

I Shoporama kan du se, hvad folk har søgt på i din webshop. Det kan give dig rigtigt gode muligheder for at lave flere blogindlæg, for at indkøbe andre varer. Forestil dig, at du ikke har portvinsglas i din webshop, men der hver måned er 100 søgninger på "portvinsglas" i din søgefunktion. Så er det oplagt at supplere dit sortiment med portvinsglas.

Det kan også handle om, at folk simpelthen staver tingene forkert. Hvis folk skriver "Mendosa" i stedet for "Mendoza", så vil vores søgefunktion finde ud af det. Men skriver de "vinåbner" i stedet for "proptrækker", så kan den ikke finde ud af det. Men du kan tilknytte ordet "vinåbner" til dine proptrækkere og så vil de fremover blive vist, når nogen søger på "vinåbner".

Integration med Facebook og Instagram

Er du aktiv på Facebook og Instagram med din vinhandel, så omtaler du sikkert ofte produkter i dine indlæg. Shoporama har integration med Facebook, så du kan tagge dine produkter på både Facebook og Instagram. Det betyder, at når du omtaler en vin på de sociale medier, så kan dine følgere se, hvilken vin der er tale om og klikke sig direkte ind på vinen. Det er en fordel for både dig og kunderne.



Har du spørgsmål?

Du er velkommen til at sende os en mail

Dette website bruger cookies

Vi benytter cookies til at tilpasse indhold og annoncer, vise sociale mediefunktioner, og analysere vores webtrafik.

Oplysninger om din brug af vores hjemmeside deles også med vores partnere inden for sociale medier, annoncering, og analyse, som kan kombinere dem med andre data fra dine interaktioner med deres tjenester.

Læs mere om vores cookies