Hvordan implementerer jeg strukturerede data?

Der er mange måder at implementere strukturerede data på. Her er et forslag til din implementering.

Support-billede
Af Morten Vadskær
for mere end 2 uger siden
Ca. 4 minutter

Der er flere versioner af strukturerede data og flere muligheder for en webshop. Her er bl.a. produkter, butikkens adresse m.m. og produktanmeldelser. Her er eksempel på kode, du kan sætte ind i din skabelon. Den giver dig de mest gængse strukturerede data. Når det er implementeret, kan du teste din implementering her.

Produkter

Den nok vigtigste strukturerede data er på dine produkter. Denne kode kan du indsætte på product.html eller i global.html. Sætter du den ind i global.html skal du sørge for, at pakke den ind i en <{if $product}> <{/if}> så det ikke bliver afviklet på kategorier.

<{assign var="reviews" value=$product->getProductReviews()}>
<{if $reviews}>
<{assign var="antalreviews" value=0}>
<{assign var="totalscore" value=0}>
<{section name="p" loop=$reviews}>
<{math assign="antalreviews" equation=x+1 x=$antalreviews}>
<{math assign="totalscore" equation=x+y x=$totalscore y=$reviews[p]->getRating()}>
<{/section}>

<{math assign="gennemsnit" equation=x/y x=$totalscore y=$antalreviews}>
<{/if}>
<{assign var="tempdato" value=$smarty.now}>
<{math assign="nextyear" equation=x+1 x=$tempdato|date_format:"%Y"}>

Selve din forretning

Man kan også angive dét, der hedder LocalBusiness. Den er forholdsvis simpel og ser sådan ud. Eksemplet her har udfyldt data for shoppen Faktorfobi. Der skal du naturligvis ændres til dine egne data.

Dette website bruger cookies

Vi benytter cookies til at tilpasse indhold og annoncer, vise sociale mediefunktioner, og analysere vores webtrafik.

Oplysninger om din brug af vores hjemmeside deles også med vores partnere inden for sociale medier, annoncering, og analyse, som kan kombinere dem med andre data fra dine interaktioner med deres tjenester.

Læs mere om vores cookies