Hvilke templates bruges til hvilke mails?
Shoporama bruger nedenstående templates når der sendes mails:
in_stock_mail.html
Bruges hvis dine kunder har tilmeldt sig en e-mail når en vare kommer på lager igen.
after_purchase.html
Bruges hvis man vil sende en e-mail til ens kunder nogle timer efter de har gennemført et køb.
basket_mail.html
Bruges hvis man vil sende en e-mail til kunder der har lagt produkter i kurven, men ikke gennemført købet endnu.
invoice.html
Denne template indeholder ordrebekræftelsen.
invoice_dropshipping.html
Samme som invoice.html bare til dropshipping-adresserne. Hvis man bruger dropshipping.
order_sent.html
Indeholder den e-mail der sendes når ordren markeres som sendt.
order_credit.html
Indeholder den e-mail der sendes når der oprettet en kreditnota.
payment_mail.html
Hvis man vil sende en mail hvis der mangler betaling.
product_review_mail.html
Bruges til at opfordre ens kunder til at efterlade produktanmeldelser.
user-reset-password-mail.html
Bruges til "glemt password" ifbm. brugerlogin.
user-welcome-mail.html
Velkomstmailen når en kunde registrerer sig.
Generelt om mails
En mail-template er opbygget på denne måde:
<{if $subject}>
Her står emnet
<{else}>
Her er selve mailens indhold
<{/if}>