Først skal du oprette en Google Tag Manager konto på den email, du bruger som google-konto (altså typisk den du bruger til Google Analytics). Gå på tagmanager.google.com og opret en konto. Udfyld den som på billedet her bare med dine egne data.
På næste trin kopierer du GTM-koden, der er fremhævet med blåt her. Det er den eneste del af koden, du skal bruge (vi har sørget for resten).
Nu går du i Shoporama og vælger ....
Sæt koden ind i feltet Google Tag Manager ID
Næste skridt er at importere Shoporamas indstililnger i Google Tag Manager. Vi har gjort arbejdet for dig. Du skal blot importere denne fil.
I Google Tag Manager, går du under administrator (øverst til venstre)->importer containter -> Vælg containerfil -> Vælg din fil og klik på "Eksisterende". Klik på "Default Workspace".
Klik nu på "Bekræft".
Klik herefter på "Indsend" øverst oppe i højre hjørne. Klik herefter på "Offentliggør". Giv den evt. navnet "Shoporama" og klik "Fortsæt".