Der er ikke noget ordentligt dansk ord for "Cart abandonment rate". Hvilket er underligt for det er et vigtigt ord for e-købmanden.
Har du en webshop, så har du nok erfaret, at det er hårdt arbejde at få folk ind i din webshop. Så når du endelig har fået folk ind i webshoppen, så vil det også være virkeligt rart, hvis de køber noget. Men det gør de langt fra altid. Det er slet ikke unormalt at have en konverteringsrate på under 3-4%.
Det er ikke engang alle, der lægger varer i indkøbskurven. Og af de, der lægger varer i kurven, er det ikke alle, der gennemfører.
For at monitere antallet, der lægger varer i indkøbskurven, men ikke gennemfører, har man indført begrebet cart abandoment rate. Der er ikke nogen entydig definition af cart abandoment rate. Nogle definerer det som antallet af brugere, der har noget i kurven, men ikke handler. Andre som "brugere, der har startet på check ud, men ikke gennemfører". Sidstnævnte kan man dog også betegne som "checkout abandonment rate".
We've been working with online marketing ourselves for decades. As the only shop system in the country, we have spoken multiple times at conferences such as Marketingcamp, SEOday, Shopcamp, Digital Marketing, E-commerce Manager, Ecommerce Day, Web Analytics Wednesday and many more.