Slide-in

Hvad er en slide-in og hvad bruger man dem til?

Support-billede
By Vadskær
more than 2 weeks ago
Approx. {eight} minutes

Du kender helt sikkert pop-ups. Den der irriterende boks, der kommer på en hjemmeside og vil ha' din email adresse. Midt på skærmen lige mens man læser. De fleste hader den og trykker "luk". Nogle hader den så meget, de forlader hjemmesiden. Det er dyrt i besøgende og giver meget lidt i konverteringsraten.

Da folk opdagede, hvor meget det kostede i besøgende, gik de i gang med at tænke "hvad kan vi så gøre?". Eller "kan vi gøre det lidt mindre voldsomt?". Og det kan man. Man kan lave en slide-in.

Men hvad er en slide-in?

En slide-in er egentligt det samme som en pop-up. Men i stedet for at dukke hurtigt op midt på skærmen, så kommer en slide-in glidende ind fra siden (eller nedefra eller oppefra). Det virker knapt så anmasende og ofte kan brugeren sagtens benytte hjemmesiden alligevel. Brugeren oplever derfor ikke, at det er nødvendigt at lukke den med det samme.

Der findes alle mulige stykker software til slide-ins. Danske Sleeknote laver en meget fleksibel løsning til slide-ins. Du kan også vælge selv at kode eller få kodet en slide-in. Det er i princippet blot en boks, der har en formular eller en rabatkode. Men sådan en kan jo udvides med f.eks. at gemme en cookie så brugeren ikke ser den igen indenfor den næste måned. Eller en forsinkelse, der først viser den ved f.eks. 3. sidevisning eller når brugeren scroller. Den kan også have indbygget split-test. Så inden du vælger din løsning, skal du nok se på, hvor mange sidevisninger du har om måneden og så dividere prisen på løsningen ud på det. Der udover skal du kigge på, hvilke funktioner du har brug for. Har du 50 besøgende om dagen er split-test måske ikke så vigtig en feature.

Når du implementerer din slide-in, bør du kigge på om det forværrer din sides hastighed og om det ødelægger din afvisningsprocent (bounce rate). Der udover bør du se på, hvor godt din slide-in konverterer. Hvis den slet ikke konverterer, så bør du i den grad justere på den. Giver du en rabatkode er det nemt at se, om den bliver brugt. Men er det tilmelding til nyhedsbrevet, skal du lige have sat noget tracking op på den del.

We know online marketing in Shoporama

We've been working with online marketing ourselves for decades. As the only shop system in the country, we have spoken multiple times at conferences such as Marketingcamp, SEOday, Shopcamp, Digital Marketing, E-commerce Manager, Ecommerce Day, Web Analytics Wednesday and many more.

This website uses cookies.

We use cookies to personalize content and ads, provide social media features, and analyze our web traffic.

Information about your use of our website is also shared with our partners within social media, advertising, and analysis, who may combine them with other data from your interactions with their services.

Read more about our cookies