Produktanmeldelser i din shop


Der er flere fordele ved at have brugernes anmeldelser i din webshop. Dem kan du læse om her


Når du opretter et produkt vil du naturligvis beskrive det forholdsvis objektivt i din tekst. Det er god solid tekst, som Google også læser.


Men hvis du får dine kunder til at anmelde dit produkt, så bliver det endnu bedre. For det første skriver de en masse dejlig tekst om dit produkt, som Google kan læse. Det har en positiv indvirkning på dine søgeresultater. Typisk fordi de skriver om produktet i flertalsform eller bruger synonymer. Så pludseligt bliver dit tekstunivers om produktet meget større.


Men der er endnu en fordel: Hvis du får dine anmeldelser markeret med strukturerede data, så kan du få stjerner med i dit resultat ude i søgeresultatet (også kaldet SERP). Det giver dig øget synlighed i søgemaskinerne og vil i 99% af alle tilfælde øge din click through rate – altså give dig flere besøgende.


Hvordan indsamler man produktanmeldelserne?


I Shoporama kan du vælge at udsende mails manuelt til flere kunder ad gangen, hvor du beder dem om at anmelde produkterne, de har købt. Du kan også sætte Shoporama op til automatisk at udsende mails f.eks. fire uger efter en kunde har købt et produkt. Det er den løsning, vi vil anbefale i de fleste tilfælde. Der kan dog være tilfælde, hvor du har sæsonvarer blandet med et fast sortiment og kun er interesseret i at få anmeldt dit faste sortiment. Her kan det være nødvendigt at udsende mails manuelt engang imellem


Du kan se et eksempel på hvordan produktanmeldelser kan implementeres her.


Shoporama indsamler antal stjerner fra 1-5, en beskrivelse og kundens navn, som du kan vise i din webshop.

Læs mere om:

Copyright 2021 Shoporama