Bestil opringning

Udfyld formularen, så ringer vi dig op hurtigst muligt

Nødsituation

Ved akutte situationer eller nedbrud kan du sende en SMS til vores vagttelefon

Vagttelefon (kun SMS)

+45 29 70 15 95

Send en SMS med følgende information:

  • Dit navn og webshop
  • Beskrivelse af problemet
  • Dit telefonnummer for tilbageringning

Bemærk: Denne service er kun til kritiske situationer hvor din webshop er nede eller har alvorlige problemer. For almindelig support, brug venligst vores normale supportkanaler.

Google Analytics tracking af din webshop

Denne guide beskriver, hvordan du og din udvikler opsætter korrekt Google Analytics tracking med Google Tag Manager på din webshop.

Læsetid: ca. 6 minutter

Der er mange måder du kan implementere din Google Analytics tracking m.m. på din Shoporama webshop. Denne guide beskriver vores anbefalede løsning. Her benytter vi Google Tag Manager og får opsat følgende:

Google Analytics med e-commerce tracking (både mulighed for Universal Analytics og GA4).

Google Ads konverteringssporing

Facebook konverteringssporing

Forvent at en udvikler skal bruge ca. 1-2 timer på implementeringen og du selv en 1-2 timer på den.

Hvilke trin skal gøres?

Disse step skal du igennem for at få din sporing til at virke.

  1. Tilføj to tracking filer til din skabelon (skal din udvikler gøre)

  2. Tilføj diverse tracking ID'er i Shoporama backend (kan du selv gøre)

  3. Tilføj classes og data til div'er i din skabelon (skal din udvikler gøre)

  4. Upload en container i din Google Tag Manager (kan du eller din Google Ads / Facebook Ads konsulent gøre).

Herunder gennemgår vi de enkelte trin og linker til de filer, du skal bruge.

#1 Tilføj to tracking filer

Din udvikler skal sørge for at du har de følgende to stumper kode inde på alle dine sider. Den ene skal placeres lige efter og den anden lige efter elementet.

Koden der skal placeres øverst i elementet er denne.

Koden der skal placeres lige efter er denne.

#2 Indsæt din tracking ID'er i Shoporama.

Klik nu på Design øverst i Shoporama. Klik herefter på fanen "Sporing".

Sæt herefter flueben i "Aktiver sporing i din shop".

Herefter udfylder du følgende (som du ønsker at tracke):

Facebook Pixel ID

Google Analytics ID

Google Ads Conversion ID

Google Tag Manager ID

Herefter klikker du "Gem".

#3 Upload container i Google Tag Manager

Herefter skal du blot ind i Google Tag Manager og importere denne container. Så skulle din Google Analytics, Facebook tracking og Google Ads tracking spille.

Sådan importerer du containeren i Google Tag Manager

Log ind i Google Tag Manager

Klik på Admin

Klik nu på "Import container"

Vælg containeren fra din computer

Herefter vælger du "Existing"

Derefter "Default workspace"

Du klikker nu på Confirm

Herefter Submit

Du skal nu navngive din import og kan give den navnet "Shoporama import".

#4 Tilføj rette classes på div'er og input felter i temaet

For at man kan registrere, hvornår der lægges varer i kurven m.m., skal enkelte elementer have bestemte classes og data-attributter. Dette er en ændring i dit tema, som din udvikler skal stå for. Herunder følger guide til din udvikler.

Kategorier og landingssider

Hvert produkt på en landingsside skal have klassen "productEntity". Det vil typisk være en div og denne vil så skulle se sådan ud.

På samme

skal der nogle øvrige variabler på til Google Tag Managers datalayer. Den komplette
ser sådan ud.

Denne div er typisk pakket ind i et element. Det skal have klassen "productEntityClick"

Hvis man kan lægge i kurv fra kategorisiden/landingssiden, skal submit feltet have klassen "productEntityAddToCart".

Produktsiden

På selve produktsiden skal læg i kurv-formularen have id'et "basket_form".

Antal i formularen skal have id'et "qty".

Submit feltet skal have klassen "productEntityAddToCart".

Hvis du anvender varianter på produkter skal select elementet have et id, der hedder "attributes".

Denne selects option elementer, skal have en data-attribut, der hedder data-item_variant="<{$variants[k]->getVal()|escape}>"

På den måde ved du, hvilken variant folk har købt..

Indkøbskurven (basket.html)

På samme måde som ved kategorier og landingssider skal der være en