Opsalgstrin – upsell step


Et opsalgstrin er et ekstra step lagt ind i dit check ud-flow. Det skal forsøge at få dine kunder til at købe mere


Når du går til kassen i Bilka eller på tankstationen, så forsøger de at se, om de ikke kan sælge dig nogle batterier, tyggegummi eller chokoladeskildpadder, lige inden du er ved at betale dine varer. Det er offline detailbranchens "opsalgstrin". De vil lave mersalg (og vil vi alle ikke gerne det?)


I traditionelle webshops (altså i 00'erne), lagde man en vare i kurven og betalte. Det var dét. Men de senere år er flere og flere webshops begyndt med sådan et mellemtrin, når du lægger en vare i kurven. Der står "du har lagt varen XXX i kurven. Måske er du interesseret i varerne YYY, ZZZ og QQQ". Altså lidt i stil med chokoladeskildpadderne og batterierne.


Dette ekstra trin bliver kaldt et "upsell step" eller opsalgstrin på dansk og ofte vil du stifte bekendtskab med det, hvis du bestemmer dig for at bruge en rekommanderingsmotor. De vil ofte anbefale dig at du får et opsalgstrin i dit check ud-flow.


På Shoporama har du også muligheden for at aktivere et opsalgstrin, når kunden har lagt en vare i kurven. Hvis dine forslag til opsalg er relevante eller et rigtigt godt tilbud, så er det en rigtig god mulighed for at lave opsalg og dermed hæve din indkøbskurvs gennemsnitlige ordreværdi.

Læs mere om:

Copyright 2024 Shoporama

Dette website bruger cookies

Vi benytter cookies til at tilpasse indhold og annoncer, vise sociale mediefunktioner, og analysere vores webtrafik.

Oplysninger om din brug af vores hjemmeside deles også med vores partnere inden for sociale medier, annoncering, og analyse, som kan kombinere dem med andre data fra dine interaktioner med deres tjenester.

Læs mere om vores cookies