Facebook Conversions API

Support-billede
Af Morten Vadskær
for mere end 2 uger siden
Ca. 1-2 minutter

Opsætning

For at komme i gang med din opsætning skal du bruge to ting: 1) dit Facebook pixel id og 2) din access token.

De to ting finder du hos Facebook i deres artikler om Opret en Business Manager og Opret en Facebook-pixel i Business Manager.

Når du har de to ting skal du ind under Sporing i Shoporama, hvor du indtaster værdierne i nedenstående felter:

Hvis du ønsker at teste dine events skal du indtaste det test id du finder i din Hændelsesadministrator. Når du tester skal du huske at sætte en ?fbclid i din URL, og derefter holde øje med din hændelsesadministrator og notifikationer i Shoporama. Argumentet fbclid er klik-id'et fra Facebook. Når din integration er live vil det automatisk et ID, men under test kan du sætte det til hvad end du ønsker.

Følgende events sendes til Facebook

AddToCart når brugeren lægger varer i kurven.

Purchase når ordren oprettes.

InitiateCheckout når brugeren besøger /address.

PageView når der vises en kategori, landingsside, statisk side og produkt.

ViewContent når der vises et produkt.

Dette website bruger cookies

Vi benytter cookies til at tilpasse indhold og annoncer, vise sociale mediefunktioner, og analysere vores webtrafik.

Oplysninger om din brug af vores hjemmeside deles også med vores partnere inden for sociale medier, annoncering, og analyse, som kan kombinere dem med andre data fra dine interaktioner med deres tjenester.

Læs mere om vores cookies